هیاتجریان شناسی

بیانیه شماره دو موسسه وطن توحیدی حیات حسنی

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِيمِ

پیرامون فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای، مواضع رسانه ها و سخنی با مردم شریف ایران

در موضوع سنت نبوی تعدد زوجات

الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ ۚ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ ۙ أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

همانها که از فرستاده (خدا)، پیامبر «امّی» پیروی می‌کنند؛ پیامبری که صفاتش را، در تورات و انجیلی که نزدشان است، می‌یابند؛ آنها را به معروف دستور می‌دهد، و از منکر باز می دارد؛ اشیاء پاکیزه را برای آنها حلال می‌شمرد، و ناپاکی ها را تحریم می کند؛ و بارهای سنگین، و زنجیرهایی را که بر آنها بود، (از دوش و گردنشان) بر می‌دارد، پس کسانی که به او ایمان آوردند، و حمایت و یاریش کردند، و از نوری که با او نازل شده پیروی نمودند، آنان رستگارانند.(سوره مبارکه اعراف آیه ۱۵۷)

مقدمه

در ایام میلاد باسعادت رسول رحمت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) به سر می‌بریم. پیامبری که آمد تا طبق آیه فوق بارهای سنگین و زنجیرهایی را که امت بر دوش و گردن شان بود بر‌دارد: «يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ».

پیامبری که از اولین آیات نازل شده بر او توبیخِ زنده به گور کنندگان دختران معصوم در عصر جاهلیت بود «وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ * بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» (تكوير، ۸- ۹)، و پیامبر رحمت بر این عمل قوم می‌گریست؛ در حالی که بنا بر نقل تاریخی تعداد این دخترکان مظلوم به ۳۰۰ نفر هم نمی رسید. پیامبری که به زنان عزت و کرامت بخشید و ایشان را از فرهنگ جاهلی در آورد. اویی که تشکیل خانواده را امری قدسی و پیمانی الهی نامید و به قوانین آن نظام بخشید و در مقام پیامبر امت و امام تاریخ، اول کسی بود که به گفته خود عمل می کرد و بنا بر حکم الهی انواع الگوهای تشکیل خانواده را تبیین و حکم تعدد زوجات را در سیره خود به اجرا در آورد.

پیامبر اکرم شخصیتی والامقام بود که به راحتی می توانست با اکتفای به تک همسری، خود را از امواج اتهامات مستشرقین و شکاکین امتش دور نگه دارد، اما خداوند متعال چنان تدبیر کرد که شخصیت ایشان سپر بلای زنان امت قرار گیرد، تا در تارک تاریخ بشریت، نباشد زنی که در طوفان مشکلات تجرد تنها بماند و باشند جوانمردانی که با تأسی به این سنت، برای این زنان سرپناه و آشیانه باشند.

نمی دانیم مخالفین تبیین این سنت نبوی چگونه میلاد ایشان را به هم تبریک می گویند، در حالی که ما بنا به آمار رسمی با قتل عام نسلی و فرهنگی بیش از ۳ میلیون و ۲۰۵ هزار زن سرپرست خانواده و دختر از سن ازدواج گذشته مواجهیم اما بیش از همه بر روی تنها راه منحصر در حل این مشکل شمشیر کشیده و آن را با عصبیتی مدرن رد می کنیم!؟

چگونه در ولادت او شعارها سر داده و در ساز و دهل هر رسانه و شبکه ای می دمیم، اما سالیانه نه ۳۰۰  مورد زنده‌به‌گور (ماننده دوره جاهلیت) بلکه ۶۰۰ هزار جنین بی زبان امت او را با سقط می‌کشیم و آه از نهاد بلند نمی کنیم!

و چه خوش مناسبت است این ایام که موسسه وطن توحیدی حیات حسنی که بر اساس آمار و ادله بیانیه اول، خود را مکلف به تبیین این زندگی پسندیده و صفات حمیده آن اسوه حسنه می داند، آماج توهین ها، تهمت ها و تهدیدها قرار گرفته است. از این رو جمع دوستان موسسه لازم دید تا بیانیه دوم را در پاسخ به بخشی از آن تهمت ها و در قالب سه بند صادر کند:

الف- موضع موسسه نسبت به نظرات منتشر شده از مقام معظم رهبری

سال ۱۳۹۶ و همراه با اوج گرفتن تبلیغ این مهم توسط گروه های دیگر بود که تصویری از بخش استفتائات سایت رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد که بیان می داشت ایشان تعدد زوجات را با رعایت شرایط مستحب می دانند.

پس از فضا سازی رسانه ها، یادداشتی از آیت‌الله کعبی در خبرگزاری فارس منتشر شد که با بیان مقدماتی، اصل پذیرش تعدد زوجات را از منظر همه فقهای تشیع و از جمله مقام معظم رهبری ضروری دین و مذهب دانسته، و نظر ایشان نسبت به این موضوع را اباحه اعلام نمود. اما متاسفانه پس از مدتی، در ۶ فروردین ۱۳۹۷ در خبرگزاری دانشجو با کد خبر ۶۴۸۳۳۰۳، متنی منسوب به دفتر ایشان منتشر گردید مبنی بر اینکه:

“مدتی پیش در جمعی با حضور رهبری، یکی از حضار از ایشان درباره صحت این فتوا سوال می‌پرسد. آیت‌الله خامنه‌ای با شنیدن این مطلب برافروخته شده‌اند و متعجب گفته‌اند که اصلا بنده همچین فتوایی ندارم و اصلا همچین چیزی را قبول ندارم؛ چه کسی این را گفته است؟ آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند، که باعث دلسردی خانم‌ها می‌شود. جالب آن‌که رهبر انقلاب این نظر را در محل‌ کارشان هم اجرایی کردند و هشدار داده‌اند که افراد شاغل در بیت رهبری اگر همسر دوم اختیار کنند، اخراج می‌شوند! ”

از آن پس بود که رسانه های ارتباط جمعی بدون مراعات اخلاق رسانه ای، اقدام به باز نشر روایت سوم کردند تا جایی که در هفته های گذشته (آبان ۹۸) برخی از رسانه‌ها این نقل منسوب را نظر رهبری در “مخالفت صریح” با تعدد زوجات اعلام نمودند! پس از آن فردی دیگر، که عدالت برای امامت او در اقامه نماز شرط است، در جلسه ای که صوت آن نیز منتشر شد اعلام کرد نظر ایشان کراهت و از نوع کراهت شدیده است!! در طی تماس هایی مردمی که با دفتر ایشان گرفته شد و ضبط یکی از آنها هم در فضای مجازی رواج یافت، پاسخگوی دفتر در برابر سوال خانمی که میگفت همسرم که با رضایت خود و والدینم به عقد او به عنوان همسر دوم در آمدم، حال به جهت این مخالفت مرا رها کرده است، پاسخ داد رهبر انقلاب نفیا و اثباتا راجع به این موضوع نظری اعلام نکرده اند.

اقوال دیگری حاکی از آن بود که ایشان در جلسه ای با برخی اعضای خبرگان و به مناسبت بحث جمعیت، ضمن منع اقدام بزرگان به این مهم تبیین آن را از ایشان خواستار شده بودند.

لکن آن چه در روزهای گذشته و از سوی بخش خانواده سایت منسوب به دفتر منتشر شد حاکی از فتوای فقهی ایشان مبنی بر اباحه بوده و باتوجه به جایگاه خطیر و شرایط این مهم، اصل و توصیه را بر تک همسری قرار داده بود.

موسسه حیات حسنی ضمن ضمن احترام به دفتر معظم له در بیان دیدگاه ایشان، به کسانی که سعی در ایجاد تقابل میان حرکت موسسه با این دیدگاه دارند چند نکته را یاد آور میشود:

  • اولا دقت بفرمایید نظر فقهی معظم له اباحه است و نه کراهت و حرمت. لذا پژوهش، تبیین و آموزش احکام امری مباح آنگونه که مخالفان القا میکنند نه مخالف شرع و قانون است و نه دال بر کراهت و حرمت.
  • ثانیا ایشان احراز شرایط عدالت را مقدمه ای لازم برای اقدام می دانند. از این رو موسسه سالهاست با اطلاع از این مهم و این که الگوسازی در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی است، در کنار فعالیت های پژوهشی و تبیینی خود، بنا را به آموزش ضرورت، الزامات، احکام و مهارت های ارتباطی این فرهنگ به خانواده های چندهمسری و متقاضیان آشنایی با این مهم گذاشته و صد البته اقدام بدون شناخت را مخل به فرهنگ سازی در این زمینه می داند. لذا با این تفسیر اساسا تدبیر موسسه در جهت رفع نگرانی ایشان بوده و جایی برای تقابل سازی بدخواهان باقی نمی گذارد.
  • نکته دیگر آنکه بر فرض هم که ایشان محدودیت هایی را به جهت امنیتی و مدیریتی برای دفتر خود اعلام کرده باشند، آیا یک قانون مقید سازمانی قابل تعمیم به قوانین کلان اجتماعی است؟ آیا اگر ایشان به فرزندان خود توصیه خاصی را فرموند اگر خواستید کار اقتصادی کنید فامیل خود را عوض کنید، بدان معناست که این محدودیت فعالیت اقتصادی برای تمام مردم عمومیت دارد؟
  • نکته آخر آنکه بر فرض هم که سلیقه شخصی – و نه فقهی – ایشان بیان شعر آخر متنی باشد که واحد خانواده آورده است، در کجای منظومه فکری ایشان سراغ دارید که ایشان میل خود را به عموم جامعه که دارای نیازمندی های مختلف است حاکم و مستولی کرده باشند!؟ آیا اساسا در نگاه عقل گرای تشیع اگر امام معصوم علیه السلام هم از نوعی رنگ یا غذا خوششان بیاید، اقتباس غیر آن بر شیعیان، آنگونه که رسانه ها در این روزها وانمود کرده اند حرمت داشته و درخور تخریب و مذمت است؟ مگر آنکه به اخباری گری جدیدی قائل شده باشیم که تمام قرآن و سنت و سیره اخیار امت را به شرط بازنمایی در بیان رهبر معظم انقلاب جایز دانسته و غیر آن را شایسته تخریب و بایکوت بدانند.

در پایان مخالفان این سنت الهی و کسانی که سعی در مصاده به مطلوب ایشان دارند، بدانند اساسا موسسه حیات حسنی مقام عظمای ولایت را در دوران غیبت، ولی امر مسلمین جهان می داند، لذا مخالفان و رسانه های وابسته شان سعی نکنند با سلیقه گرایی و بخشی نگری به احکام دین و قبیله گرایی در قضاوت ها، میلیون ها دختر و زن سرپرست خانواده – که یافتن حق تاهل و نعمت مادری ایشان منوط به احیای این فرهنگ نبوی است – را از موضوع فقاهت و دایره ولایت ایشان اخراج کنند که قطعا همگی در غم تجرد ایشان ومشکلات و معاصی ناشی از آن شریک خواهند بود.

ما امروز نگرانی رهبری عزیز در خصوص اقدام ناآگاهانه برخی مردان که میتواند به کانون خانواده ها آسیب زند را میدانیم از این رو لازم به ذکر است:

  • اولا به دنبال تحکیم بنیان حدود ۱۰۰ هزار خانواده چندهمسری در کشور هستیم که به علت دیکتاتوری فرهنگی مخالفان و رسانه های ایشان تحت شدیدترین حملات و فشارهای روحی قرار گرفته اند،
  • ثانیا به دنبال تبیین و آموزش تنها ۸ درصد از جوانمردان این کشور هستیم که با اقدام اگاهانه و فراگیری احکام و مهارت های این سبک از زندگی، بتوانند مشکل این بخش از جامعه را حل کرده و خیال ۹۲ درصد از زنان جامعه از حمله خواهران فعال در بخش خانواده دفتر را راحت کنند!
  • ثالثا نگرانی رهبری در خصوص کاهش جمعیت ایران را که فرمودند هرگاه به آن فکر میکنم پشت انسان میلرزد! می ستاییم و معتقدیم تزویج این گروه گسترد می تواند در این خصوص کمک به سزایی کرده و سوال ما از مخالفان این است که چگونه می توانید در این بحران جنگ جمعیت، از چنین ظرفیت عظیمی که هرکدام از این زنان و دختران می توانند مادر فرزندانی شوند صرف نظر کنید؟
  • رابعا کسانی که رهبری را بنا به میل خود منحصر به اقوام و جغرافیای خاص تفسیر می کنند بدانند این گونه بازنمایی از نگاه فقهی ایشان به امری مباح، وهن جایگاه ولایت بر جامعه مسلمین و تکثرات فرهنگی ایشان است چرا که ایران تنها تهران نبوده و اقوام و مذاهب مختلفی در بسیاری از شهرها و استان های کشور هستند که به راحتی به این سیره عمل می کنند و مهم تر آنکه بدانند امتداد انقلاب اسلامی تنها ایران نبوده و بسیاری از ملت ها و کشورهایی که دل در گرو فرهنگ شیعی و انقلابی ما دارند و به علت کثرت گرویدن زنان به اسلام و یا جنگ های جمعیتی نیازمند این فرهنگ هستند از اینگونه تخریب و بازنمایی دیکتاتور مآبانه رسانه های مخالف مصون نخواهند ماند.

ب- موضع موسسه نسبت به عملکرد رسانه ها

متاسفانه در طی این هفته ها، رسانه های دو جناح بازنده عرصه سیاستگذاری و اجرای کشور، گوی سبقت را در پاک کردن صورت مساله و وارونه نمایی واقعیت ها از هم ربوده اند. در روزهای اول تماس های بسیاری از سوی رسانه های داخلی و خارجی گرفته شد. با تصمیم هیات امناء بنا شد مسائل داخلی با نامحرم خارجی مطرح نشود، اما رسانه های داخلی با فراموش کردن رسالت خود به جای تبیین مسایل اجتماعی و بازتاب دادن اخبار در قالب گزارش های تحقیقی به سانسور، تهمت، توهین و تحقیر و تهدید موسسه روی آوردند.

رسانه هایی مانند فارس علی رغم مصاحبه مفصلی که از مسئولان موسسه گرفتند و به خوبی آمار دهک ها و ابعاد مختلف بحران برای ایشان ترسیم و مستندات آن ارائه شد، از نشر آن خودداری کرده و سانسور کردن واقعیت و تزیین اوضاع جامعه را سرلوحه خود نموده و عَلَم خبر مخالفت منسوب به رهبر معظم انقلاب را بلند کردند. فی الحال نیز در آخرین دقایق تنظیم بیانیه شاهد بودیم کارشناسی که پایه ثابت مصاحبه با خبرگزاری فارس در حوزه جمعیت است جریان مدافع تعدد را جریان انحرافی نامید! با این تعبیر یاد سیاست های اسلاف این جریان افتادیم که هرگاه از تبیین و پاسخگویی به یک مساله اجتماعی در می مانند، اقدام به برچسب زنی برای از میدان به در کردن حریف می کنند، و چه خوب است بر سر دفاع از سنتی الهی ما را منحرف بدانند که انبیاء و اولیاء الهی به آن عمل کرده و مورد تأسی بهترین خوبان عالم همچون آیت الله شاه آبادی و سید علی قاضی و مراجع عظام معاصر بوده است.

و چه غمی سخت تر از آن که مولای ما مهدی موعود (ارواحنا فداه) که پرچمدار احیای سنن و تجدید دین است را نیز منحرف خواهند نامید.

رسانه های اصلاح طلب نیز با مراعات نکردن اخلاق رسانه ای، گفتگوهای مقدماتی کوتاه را به عنوان خبر منتشر کرده تا روی دیگر بیماری فرهنگی این کشور که همان بحران در فهم و گفتگوی مسائل اجتماعی باشد را به نمایش بگذارند.

در مورد صدا و سیما باید تصریح کرد موسسه هیچ ارتباط و هماهنگی ای با این رسانه فرهنگ سوز ندارد، آیینه جادویی که محدب و مقعر نمایی واقعیت های کشور را استراتژی خود قرار داده و با فانتزی نمایی از زندگی جامعه ایران به فرهنگ سوزی روی آورده باشد و گفتگو درباره مهمترین مسائل کشور را محدود بر سیاست های دایما متغیر مدیران قرار داده باشد اساسا صلاحیت معلمی این دانشگاه عمومی را به تاراج گذاشته است. متاسفانه این رسانه در چند برنامه یک طرفه از جمله شبکه قرآن و گزارش های یکسویه شبکه خبر و … به طرز فاحشی با حذف دهک های بالای بحران و اضافه کردن دهک های پایین به جامعه آماری مذکور سعی بر شعبده بازی با آمار برای پاک کردن صورت مساله داشته است.

با این حال از همه رسانه ها دعوت می شود به جای انکار اصل مشکل یا تغییر اولویت ها، موسسه را به جهت بررسی آمار این بحران و دیگر زوایای این فرهنگ به گفتگو و مناظره زنده و علنی بطلبید تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.

ج- سخنی با مردم شریف ایران

مردم شریف ایران بدانند تلاش بر احیای این فرهنگ الهی و سنت نبوی، امری سیاستگذاری شده از سوی مسئولان و دستگاههای وابسته نظام نیست که اعتراض خود به نابسامانی های کشور و مسئولان غافل آن را در قالب اعتراض به این موضوع بروز دهند. بلکه این حرکت، تلاشی مردم نهاد و پژوهش محور و برخاسته از سوی گروهی از جوانان تحصیل کرده کشور است که ضرورت توجه به این بحران را بیست سال جلوتر از فرا رسیدن سونامی آن فهمیده اند.

به همین جهت تبیین این مهم ربطی به ناکارآمدی دستگاههای دولتی در تامین لوازم ازدواج آسان و به هنگام جوانان ندارد. مسئولان کشور اگر هم بتوانند ازدواج به هنگام جوانان را سامان دهند، مشکلی از جامعه هدف موسسه که زنان سرپرست خانواده و دختران سی سال به بالای کشور هستند را حل نخواهند کرد چرا که اولا بنا به آمار تفصیلی منتشر شده که آن را قابل مناظره هم می دانیم با یک شکاف جمعیتی گسترده در تعداد مردان و زنان ۳۰ سال به بالای کشور مواجه هستیم و ثانیا این طیف سنی مورد اقبال مردان زیر ۳۰ سال قرار نخواهند گرفت.

در پایان توصیه ما به افراد و رسانه هایی که گوی تخریب این سنت الهی را از هم ربوده و نگران ترویج چنین حلالی هستند آن است که اگر در شما رگ غیرت و حس مسئولیتی بیدار مانده، بروید و بر سر حرام هایی که مقام معظم رهبری صریحا به آن فتوی حرمت داده و اکنون علنا و عملا در جامعه اتفاق می افتد فریاد بکشید که زنده به گور کردن سالیانه ۶۰۰ هزار جنین معصوم و بی زبان در این کشور از آن جمله است.

لذا از خدا بترسید و با این تخریب شریک در قتل عام نسلی فرهنگی ۳ میلیون و ۲۰۵ هزار زن و دختر مسلمان نشوید که چه ایشان از خیانت تحمیل شده به خودشان آگاه باشند و چه نباشند، آه ایشان دودمان شما را خواهد سوزاند.

موسسه وطن توحیدی حیات حسنی

۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۸

در محورهای بعدی – بر اساس نگره وطن توحیدی موسسه در مطالعات راهبردی و تمدنی خانواده – به ابعاد مختلف جنگ جمعیتی و امتدادهای تمدنی این فرهنگ در دیگر کشورهای اسلامی خواهیم پرداخت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. با سلام
    — به راستی که دوره آخرالزمان رسیده و حقه بازانی به نام دین ، حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال می دانند.. یک خانمی به خود بنده می گفت شوهرم حتی اگه بره … کند برام مهم نیست فقط نرود یک زن دیگر بگیرد !!!!!!
    — ما هم مثل شما می گوییم اگر قرار باشد به زندگی اول آسیبی برسد حتما کار پسندیده ای نیست که کسی اینکار را انجام بدهد .ما می گوییم بگذارید آنهایی که شرایط لازم را دارند اقدام کنند.
    — رهبر عزیز انقلاب می فرمایند خدا لعنت کند کسی را که برخلاف سنت ازدواج مردم را به راههای دیگر می کشانند . ایا این ازدواجهای پنهانی و سفید و…. نتیجه کوته بینی این مدعیان تک همسری نیست؟
    — بنده به جرات می گویم در خیلی از عروسی های ما فعل حرام صورت می گیرد کسی جرات نمی کند حرف بزند اما در مورد این کار حلال وا مصیبتا…
    — چرا درمورد این مهریه های افسار گسیخته هیچ خانم نماینده ای که به اصطلاح وکیل مردم است موضع نمی گیرد که حرف تمام پیامبران و امامان و صلحا مهریه پایین است؟؟
    — راستی چندصد میلیون برادران اهل سنت مگر مسلمان نیستند که خیلی راحت و عادی مبادرت به اینکار می ورزند . و مانند چند انسان با هم زندگی می کنند.
    — متاسفم که مردان ما اسیر زنان خود شده اند و میدان های امروزی جهاد و شهادت را خالی گذاشته اند. مرد باید مومن و خدمتگزار خانواده و دوستدار خانواده و دلسوز خانواده و…. باشد ولی بدانید قران می فرمایند وان من ازواجکم واولادکم عدو لکم فاحذروهم. تو رو خدا نگذارید زنان ما هم مثل اروپا دویست سال بعد بگویند ما غلط کردیم.
    — آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که اگه غریزه جنسی درست هدایت نشود دمار از روزگار جامعه در می آورد.
    — اخه عزیزان من چرا وقتی طعم شیرین چند همسری را نچشیده اید اینقدر آنرا تقبیح می کنید؟مثل آن امام جمعه محترمی که با آمدن فیلم مارمولک در آن سالها گفت من که این فیلم را ندیده ام ولی هر چه هست بداست.!!!!!
    برادران و خواهران عزیز از جایگاه خود نترسید و فقط برای رفع بحران و ایجاد امنیت خاطر برای دختران آینده ما فقط عده ای از شما بار این مسولیت خدا پسندانه و در عین حال شیرین را بردارید تا انشاءالله شاهد شیعیانی به تمام معنا مطیع پیامبر واهل بیت ع باشیم.
    — خدایا چقدر بعضی آدمها کوچک اند و بخیل خودشان جای امن و راحت دارند اما همنوع آنها می سوزد ومی سازد و نفرین می فرستد بر راحت طلبان و …
    باز هم تشکر می کنم از شما که در این راه قدم برداشتید امیدوارم که موفق و پیروز باشید

  2. با سلام و عرض تسلیت وفات حضرت معصومه علیها السلام
    خدا قوت برشما عزیزان
    بنده در ده سال گذشته با خیلی از حوزه ها روحانیون و طلبه های خانم در خواست کردم به فکر این قشر از زنان و دختران منطقه ما خراسان جنوبی باشند و نشانه های بحران را ببیند تا راه حل اسلامی برگزینند تا دیگران روانشناسان غربگرا نسخه نپیچیدند دست به زانوی غم بفشارن
    خدا را شکر شما عزیزان طلبه خطر تهمتها و شکمبه برسر ریختن را پذیرفتید تا زنان و دختران با حیای شیعه و مسلمان که در حال جنگ با شیطان بر سر تنهایی و گناه بودند ببینند خانمهای مسلمانی هستند که حاضرند زندگیشان را با آنها شریک شوند و حق انتخاب یک راه آسان حلال بدون نگرانی از جدال با همسر اول را داشته باشند
    موفق باشید

  3. تو این دوره بجز رفع شهوت کسی دست به تعدد زوجات نمی زند
    بعدشم مگه الان دغدغه ما تعدد زوجات
    این همه پسر دختر مجرد هست کسی ب فکر اونا هست

    1. اولا آیا به نظر شما رفع شهوت کردن از طریق حلال کار بدی هست یا کار خوبی هست؟
      به نظر می رسد شما فکر می کنید رفع شهوت اساسا کار زشت و پلیدی هست.
      ولی آنچه در متون دینی دیده می شود چنین چیزی نیست. بلکه می گوید رفع شهوت از طریق حرام بسیار بد و زشت است و از گناهان کبیره شمرده می شود اما
      رفع شهوت از طریق حلال مورد نظر خداوند و موجب جلب رحمت الهی و توسعه رزق و… می شود و کمتر ثوابی با آن مقایسه می شود.
      دیگر اینکه هر چیزی که جایز باشد انجامش بر همه واجب نیست.
      با این حال مستحب بودن یک امر ، یعنی در نزد خدا و رسول خدا امری پسندیده هست.
      از طرفی ما در جامعه خودمون با تحریم (حرام کردن) حلال خدا روبرو هستیم البته از طرف مردمی که ادعای تدین دارند.
      این مساله خطر بزرگی برای نسل ما و اعتقاد ما هست.
      ما این امر مستحب دینی را در فرهنگ زندگی خودمون از هر حرامی بدتر می بینیم و این یعنی در دینداری خودمون عمیقا دچار انحراف شده ایم.
      ممکن است کسانی از یک قانون دینی یا غیر دینی سوءاستفاده کنند. اما بخاطر سوءاستفاده مگر می شود اصل قانون دینی را تعطیل یا وارونه کرد؟؟ به طور مثال اگر کسی از یک چراغ قرمز عبور کند آیا باید کل چراغ قرمز های شهر را از جا کنده یا فرد قانون شکن را سرزنش و جریمه کرد؟
      ثانیا اینکه بله دغدغه ما تعدد زوجات هم هست.
      نمیدانم شما تجربه زندگی مشترک دارید یا مجرد هستید.
      به هرحال از اطلاعاتتان می توانید برای تحلیل مطالبی که تقدیم تون می کنم استفاده کنید.
      در یک دسته بندی کلی ما دو مدل مشکل ازدواج داریم:
      اول مشکل کسانی که بکر هستند و تا کنون طعم ازدواج را نچشیده اند و دوم مجرد هایی که طعم زندگی مشترک را چشیده و به هر دلیلی دچار طلاق و جدایی شده اند
      به نظر شما کدام یک از این دو دسته اضطرار بیشتری دارند؟
      به نظر می رسد دسته دوم اضطرار بیشتری دارند.
      یعنی آن مجرد هایی که شما نام می برید ، با همه گرفتاری هایی که دارند ولی باز هم کمتر از گروه دوم اضطرار و فشار دارند
      اما از این دو مهمتر:
      کسانی هستند که ازدواج کرده اند و زندگی شان را هم دوست دارند ولی به هر دلیلی بخاطر کمبودهای جنسی دایما در فشار هستند و روانشناسها معتقدند که زندگی آنها در خطر قرار دارد چرا که هم احتمال انحراف و ارتباط غیر رسمی در مورد آنها بسیار بالاست و هم در صورتی که خود را محدود به یک همسر بیمار یا به هر دلیلی رابطه کم و ناکافی برای خود نماید، پیری زودرس و مشکلات روانی ناشی از عدم تخلیه جنسی آنها را تحت فشار قرار خواهد داد و سایر جنبه های زندگی را تحت تاثیر خواهد گذاشت.
      در بسیاری از موارد حتی اصل زندگی آنها در خطر است.
      ساده ترین و صادقانه ترین راه حفظ زندگی گاهی وجود یک ارتباط تکمیلی شناخته شده و معلوم هست که تحت بعضی شرایط بهترین حالت آن ازدواج دوم همزمان خواهد بود.
      علاوه بر آن در برخی موارد تشکیل زندگی و ادامه آن هزینه هایی دارد که برای تامین آن دو طرف باید یکسره و هر روز کار کنند.
      آنها کارکردهای مختلف زندگی خودشون رو از دست می دهند و در واقع آن دو نفر به جای اینکه برای زندگی خودشان کار کنند برای کار دارند زندگی می کنند.
      همچنین کارکرد فرزند آوری هم عملا یا غیر ممکن می شود و یا بسیار سخت.
      ارتباطات و کارکردهای دیگر زندگی هم کاملا محدود و یا حذف می شوند.
      یک زندگی ماشینی باقی می ماند که دو طرف صبح ها در حالی که استرس زمان رسیدن محل کار را دارند و شب ها در حالی که از فرط کار خسته هستند همدیگر را ملاقات می کنند و بجز تعطیلات و روزهای آف کاری زمان دیگری برای رسیدن به همه جنبه های محدود شده زندگی ندارند . تازه در این ایام هم تعمیرات منزل، لباسهای چرک تلنبار شده، و سایر کارها و ملاقاتهای عقب افتاده ، مزاحم روابط عاطفی و وقت گذاشتن کافی برای همدیگر می شود.
      در چنین شرایطی یکی از راههایی که بعضا افراد برای فرار از یک زندگی ماشینی، محدود شده، آزار دهنده و سخت انتخاب کرده اند، زندگی سه نفره بجای زندگی دو نفره می باشد.
      در این مدل از زندگی همیشه یک نفر هست که بدون استرس، امور خانه را نظام بخشی و مدیریت کند؛ فرزند آوری از یک امر سخت و محال به یک مساله شدنی و شادی بخش تبدیل می شود و کلی مزایای دیگر هم در دسترس هست.
      کافیست سنتهای قدیمی و غلط ناسازگاری را افراد کنار بگذارند و با یک نگاه جدید و همدل و هدف دار کنار هم جمعی دوستانه و با صفا شکل دهند.
      البته آن طور که تجربه برخی دوستان نشان داده، در شهر های بزرگ که دخالت در زندگی دیگران کمتر دیده می شود، این افراد آرام تر و بدون دخالت های منفی دیگران زندگی می کنند. بطور هفتگی به سفرهایی کوتاه می روند. در آمد دو نفر به راحتی بیشتری زندگانی را می چرخاند و با واقع بینی و تنظیم توقعات ، این جمع دوستانه بسیار شیرین و دوست داشتنی می شود.
      یکی از این افراد می گفت هر روز مشتاقم که کارم زودتر تمام شود و به سمت خانه بروم…
      به هرحال در روزگاری که فساد در حال گسترش ، دامن خانواده های بسیاری را گرفته و ماهواره ها هر روز تیشه به استحکام خانواده ها می زنند و قصد دارند تنوع طلبی مردان را به زنان تحمیل کنند و شیرین زندگی را از آنان بگیرند و …
      به نظر نمی رسد استفاده از ظرفیت های رسمی و مجاز برای دوری از آسیب های فراوان ناشی از فساد زنان و مردان همسردار کار بدی باشد ، با این ملاحظه که این یک نسخه تجویز شده برای همه افراد نیست و هیچ ضرورتی ندارد که همه افراد به آن عمل کنند.
      افراد باید وضعیت شخصی خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند را در نظر بگیرند و با توجه به مصالح زندگی خود، واقع بینانه و بدور از مسایل احساسی ، بهترین تصمیم را برای شکل دهی و کیفیت بخشی به زندگی خود بگیرند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن